Thursday, March 22, 2012

En el resturante

Sixth Grade Students:


Imagine that you are going out to eat for dinner in a spanish speaking country. You will need to order from the menu solamente en español. List what items you would order for an appetizer(los aperetivos), main course(plato principal) and dessert(postre). Don't forget to include a beverage (las bebidas) as well. Use as many descriptions as possible. Use the verb preferir- to prefer to write complete sentences.


For example:
Plato principal: Yo prefiero pollo y una ensalada.


Deadline to post: April 13th, 2012

12 comments:

  1. WILLIAMApril 2, 2012 at 2:05 PM

    Yo prefiero hamburgerguesa los plato principal.Yo prefiero los papas fritos con queso los aperetivos.Yo prefiero chocolate torta. Yo prefiero Dr.Pepper las bebidas.

    ReplyDelete
  2. Yo prefiero la lechuga para los aperetivos, yo prefiero freír arroz para plato principal, yo prefiero helado para postre, y yo prefiero Dr.Pepper para las bebidas.

    ReplyDelete
  3. Para aperetivos, prefiero el calamar. Yo prefiero el filete. Para beber, prefiero aqua. El helado, la fresa.

    ReplyDelete
  4. los aperetivos: alcachofa
    plato principal: pollo y una ensalada
    postre: magdalena
    las bebidas: Sprite

    ReplyDelete
  5. Para Apertivos: Yo prefiero la ensalada. Plato Principal: Yo prefiero el filete. Para Postre: Yo prefiero la fruta.

    ReplyDelete
  6. John B.---Go Kentucky!!April 3, 2012 at 3:00 PM

    Yo prefiero cueso. Yo prefiero el filete. Para beber, prefiero coke. Para postre, prefiero los brownies.

    ReplyDelete
  7. Bebidas: Yo preferio Dr. Pepper. Los aperetivos: Yo preferio patatas y salsa. El Plato Principal: Yo preferio taco. Los Postre: Yo preferio helado.

    ReplyDelete
  8. Yo prefiero el agua. Los aperetivos:Yo prefiero salsa y patatas. El Plato Principal:Yo prefiero el ensalada y el arroz. Los postre:El flan

    ReplyDelete
  9. Yo prefiero el agua. Los aperetivos salsa y patatas. El plato principal tacos. Los postre trece leches cake.

    ReplyDelete
  10. Yo prefiero el agua, patatas, tacos, y el pan

    ReplyDelete
  11. Yo prefiero el agua. La cena:yo prefiero Hamberguesa.

    ReplyDelete
  12. Yo prefiero Hamberguesa con papas fritos los plato principal. Yo prefiero el agua.

    ReplyDelete